logo-mini

پیتر شریر (Peter Schreyer) از برجسته ترین طراحان خودرو دنیا

پیتر شریر (Peter Schreyer) از برجسته ترین طراحان خودرو دنیا

پیتر شریر (Peter Schreyer) طراح ۶۳ ساله‌ی آلمانی گروه هیوندای-کیا را می‌توان یکی از بهترین طراحان حال حاضر دنیا دانست. عمده شهرت وی به دلیل طراحی آئودی TT در سال ۲۰۰۶ است. مجله‌ی طراحی خودرو‌، آئودی TT مدل ۲۰۰۶ را یکی از تاثیرگذارترین طراحی‌های تاریخ خودرو عنوان کرد.

شریر در سال ۱۹۷۹ از دانشگاه مونیخ فارغ التحصیل شد و بورسیه آئودی را برای تحصیل در دانشگاه هنر رویال کالج لندن کسب کرد. وی مابین سال‌های ۱۹۷۹  تا ۱۹۸۰ به عنوان دانشجوی رشته طراحی حمل و نقل مشغول به تحصیل بود. سپس در سال ۱۹۹۱ به یک شرکت طراحی در استودیو کالیفرنیا پیوست. اما دوباره در سال ۱۹۹۲ به شرکت آئودی بازگشت. در ادامه شریر در بخش طراحی خارجی فولکس واگن مشغول به کار شد.

 

 

 

در سال ۲۰۰۵، کیا توجه ویژه‌ای به بازار اروپا کرد و با تحقیق و نظرسنجی‌های متعدد، طراحی خسته‌کننده‌ و تکراری محصولات خود را به عنوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف شناسایی کرد. به همین دلیل این شرکت کره‌ای برای افزایش سهم خود از بازار خودرو به دنبال طراح بزرگ دنیای خودرو رفت و در سال ۲۰۰۶ وی را به استخدام خود درآورد.

پیتر شریر به تازگی مدیریت کامل تیم طراحی هیوندا، کیا و برند جنسیس را بر عهده گرفته است. او وظیفه بسیار پیچیده‌ای در پیش رو دارد؛ از این جهت که از لحاظ زیبایی ظاهری سه برند کاملاً متمایز هستند، هرچند قطعات مکانیکی مشابهی دارند. پروفایل جدیدی که در مورد طراحان توسط بلومبرگ (Bloomberg) ایجاد شده نشان می‌دهد که پیتر علاقه بسیاری به برندهای کره‌ای دارد.

 

 

 

بنا به گزارش‌های بلومبرگ، پیتر شرایر دارای ایده متفاوت نسبت به طراحی خودروهای کره‌ای دارد. کیا بیشتر اسپرت و جوان ‎پسندانه است. در مقابل، هیوندا برای افرادی ساخته می‌شود که از طراحی پخته‌تری لذت می‌برند. اما جنسیس تلفیقی از این دو خصیصه را به کار برده است و شعار "ظرافت قهرمانانه" را نیز سر لوحه کار خود در طراحی قرار داده است.

شرایر در سال ۲۰۰۶ از گروه فولکس واگن جدا شد و به کیا آمد و مأموریت اصلی او ایجاد انقلاب در ظاهر خسته کننده خودروهای کیا بود. او با طراحی مدرن خودروهایی مانند اپتیما و سورنتو به موفقیت بزرگی رسید. پیتر شرایر توانسته بود با کار بی‌نظیر خود چنان نظر مدیران گروه هیوندا-کیا موتور را جلب کند که او را به عنوان اولین نماینده غیر کره‌ای این مجموعه در اواخر سال ۲۰۱۲ منسوب کردند. او هم اکنون نگاهی به طراح قدیمی لامبورگینی، لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) داشته و سعی دارد در برند لوکس جنسیس از تخصص وی کمک بگیرد.

.

[wp_ulike]


امکان ارسال نظر موجود نیست