
خودروی جدید i20 Active Facelift
خودروی جدید i20 Active Facelift
هیوندای موتورز به تازگی نسخه ی جدیدی از خودروی i20 را در نمایشگاه خودروی دهلی به نمایش گذاشته است. کمپانی ورژن تغییر یافته ی کراس اور-هاچ بک i20 را با نام i20 Active در کشور هند راه اندازی کرده است. بر خلاف i20 facelift ، i20 Active facelift با تغییرات کمتری در طراحی همراه بوده است. در این مدل ترکیب های رنگی متفاوت برای سقف، رینگ چرخ های متمایز، صندلی و لوازم داخلی جدید و کنسول وسط با طراحی مدرن در نظر گرفته شده اند.

از نظر مکانیکی نیز این خودرو بدون تغییر مانده است و همچنان دارای موتورهای ۱.۲ لیتری Kappa بنزینی و ۱.۴ لیتری CRDi دیزلی می باشد. قدرت هم از طریق گیربکس دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. موتور بنزینی قادر به تولید حداکثر توان خروجی ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۴ نیوتن بر متر است. پیش از این i20 به همراه گیربکس پنج سرعته دستی ارائه می شد و حالا به یک گیربکس شش سرعته مجهز شده است.

i20 Active نسبت به Elite i20 facelift با حداقل تغییرات همراه بوده است. در این مدل از ویژگی هایی شبیه کراس اور استفاده شده،که مانند ریل های سقف، سینی زیر موتور و بدنه ی روکش شده در طرفین طراحی شده است. در حالی که i20 facelift از طراحی جدید جلو پنجره بهره می برد، i20 Active از همان مدل قبلی استفاده می کند. چراغ های جلو و عقب نیز کمی دچار تغییر شده اند.

بیشترین تحولات در داخل کابین به چشم می خورند. طراحی داخلی بسیار شیک و فاخر است. خودرو به آخرین سیستم اطلاع رسانی ۷ اینچی لمسی با صفحه نمایش پیشرفته تجهیز شده است. همچنین سیستم صوتی Arkamys و کنترل از راه دور اندرویدی نیز برای آن در نظر گرفته شده اند.

دسته های صندلی جلو امکان حرکت به سمت جلو و عقب را دارند و دسته های صندلی عقب هم با طراحی کاملا جدید دارای جا لیوانی هستند. صندلی ها دارای روکش جدید هستند و برای صندلی کودک نیز استاندارد ISOFIX دریافت شده است.

در مکانیزم سیستم تعلیق بخش جلویی خودرو از کمک فنرهای McPherson و در بخش عقبی کمک فنر به علاوه ی اکسل استفاده شده است. نیروی توقف خودرو از ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و ترمزهای کاسه ای در چرخ های عقب فراهم می شود. سیستم ترمز علاوه بر سیستم ABS از سیستم کمکی ترمز EBD نیز استفاده می کند.

[wp_ulike]