
“لِ فی رژ” آینده طراحی تجاری هیوندای
“لِ فی رژ” آینده طراحی تجاری هیوندای
هیوندای در نمایشگاه خودروی ژنو، از خودروی مفهومی خود با نام “لِ فی رژ” که در زبان انگلیسی به معنای “هسته ی مشترک” است، رونمایی کرد. با وجود اینکه نام خودرو کمی غیرمعمول است اما برای هیوندای قابل توجه است زیرا این خودرو نمایانگر آینده ی طراحی های شرکت است.

عناصری که در این خودروی مفهومی استفاده شده اند، همگی در محصولات بعدی هیوندای یعنی سدان ها، هاچ بک ها یا کراس اور ها اعمال می شوند که این عمل تا حدودی معنای نام خودرو را توضیح می دهد. هیوندای می گوید این نام همچنین در بر دارنده ی چگونگی طراحی محصولات قبلی این شرکت است و در حقیقت تفسیر مجددی از خودروی مفهومی کوپه سال ۱۹۷۴ است.

لِ فی رژ یک سدان شیک و مدرن به نظر می رسد و خودروهای تولید شده ی آن در آینده باید بسیار خوش ساخت و ظریف باشند. به جز “هسته ی مشترک” طراحی، هیوندای این مفهوم را “اغوا کننده و اسپرت” نیز معرفی می کند.

بخش جلویی خودرو ارتفاع بسیار کمی دارد و جلو پنجره ی بزرگ آبشار مانند هیوندای آن را پوشش می دهد و به نظر می رسد اِلمان های روشنایی در سر تا سر آن استفاده شده اند. این جلو پنجره عریض و کم ارتفاع به درب موتوری کشیده و گلگیرهایی کلاسیک منتهی می شود. درب موتور دو خط بزرگ در قسمت میانی خود دارد که ظاهری خشن به آن بخشیده اند.

دو خط روشن و برجسته نیز در طرفین قرار دارند که در امتداد پنجره ها بالا آمده و به سمت درب صندوق ادامه می یابند. این خودرو بسیار پر شکوه و با اصالت است و در طراحی آن از خطوط و منحنی ها به خوبی بهره گرفته شده است. باید صبر کرد و خودروی تولید شده از این طرح را دید.

[wp_ulike]